۳ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۳۶

فخرایی عنوان کرد:

راه‌اندازی پنج خانه پزشک در دیر/ایجاد پانسیون شش واحدی پزشکان

راه‌اندازی پنج خانه پزشک در دیر/ایجاد پانسیون شش واحدی پزشکان

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: پنج خانه پزشک در مراکز بهداشتی درمانی دیر به منظور ماندگاری پزشکان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن فخرایی شنبه شب در آئین تجلیل فرماندار دیر از پزشکان شهرستان دیر اظهار داشت: باید شرایط را برای ماندگاری پزشکان در شهرستان دیر فراهم سازیم و در این راستا اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان ماندگاری پزشکان در شهرستان دیر گفت : میانگین ماندگاری پزشکان خانواده در سطح شهرستان دیر در سال جاری 25 ماه است که این نسبت در ابتدای سال اجرای برنامه پزشک خانواده 14 ماه بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای افزایش ماندگاری پزشکان در این شهرستان، اضافه کرد: ایجاد زمینه مناسب برای ایاب و ذهاب رایگان پزشکان، عقد قرارداد با پزشکان، تامین غذا و ایجاد طرح اقماری پزشکان در مراکز بهداشتی درمانی از جمله این اقدامات است.

وی افزود: ایجاد پانسیون شش واحدی پزشکان در بندر دیر، راه‌اندازی پنج خانه پزشک در مراکز بهداشتی درمانی با امکانات بیتوته و خرید و تامین تجهیزات رفاهی خانه‌های پزشک از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

ایجاد زیرساخت‌ها و تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه سلامت

فرماندار دیر نیز ضمن تقدیم لوح سپاس به پزشکان اظهار داشت: یکی از اهداف ما در حوزه سلامت شهرستان ایجاد زیرساخت‌ها و تامین نیروی انسانی متخصص است که خوشبختانه در این زمینه موفقیت های بسیار خوبی داشته‌ایم.

علی بحرانی به وضعیت عملیات اجرایی بیمارستان دیر اشاره کرد و گفت: یکی از همین زیر ساخت‌ها و بسترهای توسعه حوزه سلامت شهرستان، احداث بیمارستان دیر است که خوشبختانه با تامین اعتبار لازم و همکاری صمیمانه نفت، عملیات اجرایی آن روند مطلوبی دارد و انشاالله طبق برنامه زمانبندی شده شاهد بهره‌برداری و افتتاح آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سعی ما بر این است تا با ایجاد ساز و کارهایی میزان ماندگاری پزشکان را در شهرستان افزایش دهیم، گفت: با پیشنهاد شبکه بهداشت و درمان و توافقی که با مجموعه نفت شد از این پس پزشکان غیربومی شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر می‌توانند به صورت رایگان از خدمات پروازی مجتمع پارس جنوبی بهره‌مند شوند.

اتوماسیون اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر راه‌اندازی شد

همچنین در راستای تکریم ارباب رجوع و بهبود بهره‌وری از طریق اعمال مدیریت اثر بخش و كارا بر مجموعه فعالیت‌ها، اتوماسیون اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر راه‌اندازی شد.

حسن فخرایی اظهار داشت: راه‌اندازی اتوماسیون اداری از جدی‌ترین برنامه‌های ما بوده که این امر با ایجاد بستر مناسب و خرید تجهیزات لازم اجرایی شد.

وی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اولین شبکه در سطح دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است که سیستم اتوماسیون در آن راه‌اندازی شده است، گفت: تمامی واحدهای ستادی و مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش به استعداد 50 رایانه به سیستم اتوماسیون متصل‌اند که برای راه‌اندازی آن مبلغ 250 میلیون ریال هزینه شده است .

وی راه‌اندازی اتوماسیون را باعث تسریع بخشیدن به امر اجراء بدون نیاز به روش‌های دست‌ و پاگیر و مرسوم اداری و با صرفه‌جوئی در زمان و مواد اولیه مصرفی دانست و افزود: هدف اصلی و مهم این پروژه، تکریم ارباب‌رجوع، تسریع در ارسال و دریافت مکاتبات اداری، حذف مراجعات غیرضروری و کاهش تردد مراجعین است.

وی ادامه داد: حذف کاغذ از امور بایگانی و دفتری، رفع محدودیت فضا برای بایگانی پرونده‌ها و ابزار آن مانند زونکن و پوشه، کاهش خطرات و مشکلات محیطی و آتش‌سوزی، افزایش ضریب امنیت در نگهداری از اطلاعات و پشتیبانی از امور اداری از دیگر تأثیرات به‌کارگیری اتوماسیون است.

کد خبر 2122016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha